Mielipiteitä puhelimista?

Kirjottaakohan tänne vielä joku? Näkyy olevan melko hiljainen sivusto. Onko kokemuksia Sony Xperia puhelimista? Niissä on ainakin hyvät kamerat, verrattuna jopa Samsungiin tai Huaweihin. Houkuttelis vaihtaa puhelin esim Sony Xperia XZ malliin tai vastaavaan. Huonona puolena nykyään on, että monissa puhelimissa on ilmeisesti integroitu akku. Näyttö ei tarvi olla paljoakaan yli viiden tuuman. Eikä ainakaan alle viiden tuuman, kun on tottunut isoon näyttöön.

Akku on yleensä integroitu joo, mutta joistain saa vaihdettua suht pienellä työmäärällä. Sony Xperia Z4 tabletti oli hyvä laite ja on itsellä on se vieläkin.

Itse Sonyn puhelimista ei niin kokemusta ole itsellä. Veljellä oli joskus jokin ja taisi toimia ihan hyvin.

Kannattaa vilaista muuten JerryRigEverything ja iFixit jos haluaa katsella miten noita korjailleen. Jerry purkaa ja testaa puhelimia ja iFixitiltä löytyy sitten ohjeita.

Ei tosin tuosta XZ mallista ole kaikkia ohjeita ainakaan vielä:

Mulla on vieläkin käytössä reissutablettina mun Acer merkkinen Windows tabletti. Mutta houkuttelis vaihtaa puhelin Sonyn malliin. Ainakin niissä on paremmat kamerat, kun muissa puhelinmalleissa. Mutta vaikkapa suorittimesta sun muusta, en oikeen tiiä mikä ois hyvä puhelin. Ei oo varaa ostaa esim. iPhonea, kun ne uudemmat maksaa tuhat euroa. Sais monta vuotta maksella sitä kun joutuis osamaksulla ostamaan.

Vertailin just kahden Sony puhelimen suorittimia:
Sony Xperia XZ mallin suoritin on 64-bittinen Qualcomm Snapdragon 820
Sony Xperia XZ Premuim mallin suoritin on 2,45 GHz / 1,9 GHz Qualcomm MSM8998 Octa-Core

Näkyy olevan erilaiset suorittimet nuissa, mutta en tiiä onko niissä käytön kannalta suurta eroa?

Tuossahan on vertailtuna nuo kaksi puhelinta spekseiltään: https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=8313&idPhone2=8593

Tuossa hintaluokassa on myös ehkä vaihtoehtona oneplus 5 vai onko jopa 5t malli tullut. Elisa myy noita ainakin.

Uudempihan on yleensä parempi ja nopeampi - hinta tietty vaikuttaa myös.

Samsungin S8 on muuten tänään tarjouksessa Telialla - siis vain tänään: https://kauppa.telia.fi/yksityisille/tuotteet/puhelin.aspx?PhoneName=Samsung+Galaxy+S8&intcmp=etusivu-split1-lmp-to-samsung-s8

Mulla oli S7 edge jonkun aikaa ja se oli kyllä hyvä puhelin.

Mulla on tuo Samsung Galaxy S5 ollu kolme ja puoli vuotta jo käytössä. Tuokin on ollut hyvä puhelin. Ja melko hyvin toimii vielä nytkin. Välillä alkanut lämpenemään ja hidastelemaan jos pidempään selaa jotain.
Iso näyttö tuossa OnePlus 5T 128 Gt mallissa, kuuden tuuman. Heh, sehän on jo vähä niinku pieni tabletti. Eihän se mahdu edes taskuun. :smiley:

Näytön kokohan ei kerro koko tarinaa :slight_smile:
Kannattaa vilasta myös itse puhelimen koot. Paras tietty on jos marssii esim. Telia, Elisa, DNA, Gigantti yms. liikkeeseen ja katsoo paikan päällä kokoa.

Itsellä on oma tabletti enää siinä käytössä, että katselen illalla Netflixiä/YouTubea sillä. Puhelin korvasi aika pitkälti sen.

Tarkotus on käydä kattomassa eri puhelimia, mutta ei vaan ole vielä ehtinyt. Ois hyvä aika ehkä ostaa kun on hyviä tarjouksia. Näkyy tämä lomaviikko menevän niin nopeaa, kun huomenna on jo perjantai. Kurssilla työharjottelussa ollessa ei oikeen ehdi puhelimia miettiä.

Teliankin tarjous on vain tänään voimassa :confused:
Itse olen ostanut tarjouksesta aika paljon tavaraa kun on semmoista joka ollut ns. hankintalistalla. Viimeisin pöytäkoneenikin osat oli semmoista, että niistä oli tarjoustapäällä ja säästi niiden ansiosta helposti 200 euroa koko setissä.

Tulipa hankittua OnePlus 5 Slate 64 Gt puhelin. Tässä vaan pohdin, että mitä yhteystietoja vielä tarvin, kun niitä oon kopioinut tuohon uuteen luuriin. Jos osaisin ennustaa ens kevään kuviot, niin tietäisin paremmin. No varalta kaikki yhteystiedot säästöön. :slight_smile:

7 viestiä siirrettiin uuteen ketjuun: Keskustelua puhelimen sovelluksista