Keskustelua puhelimen sovelluksista

En ehtinyt varmuuskopioida mun WhatsApp viestejä vanhasta puhelimesta, niin sinne ne meni kun tuhka tuuleen. Tuli tuossa mieleen, että tuskin niitä enää mistään saa kaivettua? WhatsApissa luki, synkronoidaan viikottain, mutta eipä se ollu mitään synkronoinut vanhasta puhelimesta. :frowning:

Mielipiteitä puhelimista?

Whatsappi menee mulla google driveen eli kun olen googletilin liittänyt ja asensin whatsappin niin sitten se on tuonut ne infot oikein.

Yhteystiedot on samaten google contactseissa ja ne tulee sitten sieltä kautta kun google tilin liittää.

Mullakin luki WhatsApissa että synkronoitu viimeksi sillon ja sillon. Mutta eipä näkynyt vanhoja viestejä siellä. Kai se oli sitten vaan yhteystiedot tai ryhmät synkronoinut, mutta ei viestejä. Yhden ryhmän se oli kuitenkin jättänyt sinne ja jotain 2016 vuoden viestejä. Onko tuo Google contacts joku erikseen asennettava juttu?

Google contacts tulee mukana kun olet liittänyt puhelimeen google tilin esim. asennuksen yhteydessä. Yhteystiedoista näkee minne tallentuu. https://contacts.google.com/

Joo, mulla oli näköjään vaan osa yhteystiedoista Google contacts kautta. Pitää siis laittaa muutkin.
Oisko muuten vinkkiä mistään muistion tyylisestä sovelluksesta puhelimeen, johon voi laittaa vaikka kauppalistan tai muita juttuja ylös ja sen sais tarvittaessa auki myös tietokoneen kautta, mutta ei oo pakko?

Meillä on käytössä Todoist avopuolison kanssa. Saa jaettua listan ja sitä voi käyttää selaimella tai puhelimella. Androidiin sai näppärän widgetinkin.
Google keep on myös itsellä käytössä ja Simplenote.

Google keep vaikuttaa parhaalta ja Simplenote.
Heh, tämä ketjun aihe vaihtui puhelimista WhatsAppiin ja sovelluksiin. :smiley:

Molemmat hyviä ja tuossa todoistissa oli hyvä juttu tuo että voi jakaa saman listan ja se päivittyy näppärästi. Molemmat näkee siis saman listan.

Olipa hyvä huomio! Jaoin ketjun kahtia :slight_smile:

Joo ja katoin tuossa Google contactseja ja mietin, että vien vanhasta puhelimesta yhteystietoja tuonne ja sen kautta ei tarvi aina kirjottaa yhteystietoja uudestaan ylös mitä tarvii.

Muokkauksena, että sain kopioitua yhteystiedot Google tilille. Jeeee :smiley:

Google contacts on todella näppärä. Se kun toimii vielä niin iOS kuin Android laitteissakin. Eli jos joskus haluaa Apple maailmassa seikkailla niin ei ole ongelma.

Googlen kalenteria suosittelen myös sillä se synkkautuu myös iOS / Android laitteisiin.

Mulla on myös semmonen kun aCalendar sovellus, jonka voi myös synkronoida Google tilin kans.
Tuli mieleen WhatsApista, kun netistä tutkin, että ne viestit jää myös puhelimen muistiin, että saisko ne sitä kautta jälkeenpäin siirrettyä myös uuteen puhelimeen? Pitää tutkia asiaa, kun työharjottelun jälkeen ehtii.